Veelgestelde vragen - FAQ

  • Algemeen

    Contact opnemen

    Heeft u een vraag? Neem contact met ons op, we beantwoorden uw vragen graag. Onze klantenservice is op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur telefonisch te bereiken op telefoonnummer 030-6391 555, optie 3.
    Vragen kunt u ook stellen met behulp van het contactformulier. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

    Naar contactformulier

    Support & Onderhoud

    Heeft u een abonnement op Davilex Online Ledenadministratie of op Davilex Club? Dan is Support & Onderhoud inbegrepen bij de abonnementsprijs. Heeft u Davilex Club in het verleden als pakket aangeschaft, dan kunt u separaat een Support- en Onderhoudsovereenkomst afsluiten. U kunt dan gebruikmaken van onze professionele helpdesk en nieuwe versies van de software kosteloos downloaden vanaf het Gebruikersportaal.

    Neem voor het afsluiten of uitbreiden van een Support- & Onderhoudsovereenkomst contact met ons op. Wij zijn op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 030-6391 555, optie 1 of stuur een bericht via het contactformulier.

    Support & Onderhoud beëindigen? Geef uw opzegging dan uiterlijk één maand voor de einddatum van uw overeenkomst schriftelijk aan ons door. Dat kan door een e-mail te sturen naar klantenservice@davilex.nl of een brief te sturen naar:

    Davilex
    T.a.v. afdeling Klantenservice
    Postbus 419
    3990 GE HOUTEN

    Vraag over uw factuur

    Bij vragen over uw factuur kunt u contact opnemen met onze klantenservice. De klantenservice is op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 030-6391 555, optie 3 of stuur een bericht via het contactformulier.

    Adreswijziging

    Bent u verhuisd? Pas dan uw gegevens aan op het Gebruikersportaal.Klik rechtsboven op Inloggen en log in met uw bij Davilex geregistreerde e-mailadres en uw wachtwoord. Klik vervolgens bij Mijn gegevens op Wijzigen, pas uw gegevens aan en sla de gewijzigde gegevens op.

    Naar Gebruikersportaal

    Contact met de Helpdesk

    Heeft u een abonnement op Davilex Online Ledenadministratie of Davilex Club of heeft u Davilex Club in het verleden als pakket aangeschaft en heeft u Support & Onderhoud afgesloten? Dan kunt u bij vragen over de software altijd contact opnemen met onze helpdesk.

    Onze helpdesk is op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur beschikbaar.  Het telefoonnummer vindt u in in de bevestigingsbrief Support & Onderhoud Zilver of bel Klantenservice (030-6391 555, optie 3. U kunt uw vraag ook via het reactieformulier in de online kennisboom stellen.  

    Tip: zelf gemakkelijk en snel het antwoord op uw vraag vinden? Kijk dan eens in de online kennisboom op het Gebruikersportaal. 

  • Davilex Online Ledenadministratie

    Kan ik Davilex Online Ledenadministratie eerst uitproberen?

    Ja, u kunt Davilex Online Ledenadministratie zonder enige beperking 30 dagen gratis uitproberen. Via onderstaande knop kunt u uw proefabonnement direct aanvragen.

    Proefabonnement aanvragen

    Hoe kan ik een abonnement afsluiten?

    Voor het afsluiten van een abonnement op Davilex Online Ledenadministratie kunt u gebruikmaken van het online formulier of neem op werkdagen tussen  09.00 en 17.00 uur telefonisch contact met ons op (030-6391 555, optie 1).

    Abonnement afsluiten

    Met hoeveel gebruikers kan ik in Davilex Online Ledenadministratie?

    In het abonnement zijn standaard 2 gebruikers inbegrepen. U kunt uw abonnement eenvoudig uitbreiden met meer gebruikers. Neem hiervoor contact op met onze afdeling Direct Sales, op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 bereikbaar op telefoonnummer 030-6391 555, optie 1.

    Zijn er ook video's met uitleg beschikbaar?

    We hebben een aantal korte instructiefilmpjes gemaakt waarin we o.a. uitleggen hoe u leden toevoegt, extra velden aanmaakt en contributie berekent. De filmpjes zijn te zien op ons Vimeo-kanaal.

    Naar Vimeo

    Is er een handleiding beschikbaar?

    Er is een handleiding voor Davilex Online Ledenadministratie beschikbaar. Hierin wordt stap-voor-stap beschreven hoe u leden invoert, gebruikmaakt van extra velden en categorieën en hoe u contributie berekend. De handleiding is altijd terug te vinden op het Gebruikersportaal (Downloads), maar u kunt de handleiding ook direct openen door op onderstaande knop te klikken.

    Handleiding

    Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

    Het abonnement heeft een looptijd van één jaar. Wilt u uw abonnement beëindigen, geef uw opzegging dan uiterlijk één maand voor de einddatum van de Davilex Online Ledenadministratie overeenkomst schriftelijk aan ons door. Dat kan door een e-mail te sturen naar klantenservice@davilex.nl of een brief te sturen naar:

    Davilex Software B.V.
    T.a.v. afdeling Klantenservice
    Postbus 419
    3990 GE HOUTEN

    Zodra wij uw opzegging hebben ontvangen, sturen wij u een bevestiging van uw opzegging.

  • Davilex Club

    Directe bankkoppeling aanvragen

    Bankiert u met ABN AMRO Bank, ING Bank of Rabobank? Dan kunt u vanaf versie 9.8.0 bankafschriften importeren via een directe bankkoppeling. Om gebruik te kunnen maken van deze handige en tijdbesparende koppeling, moet u zich eerst aanmelden.

    1. Ga naar www.davilex.nl/directebankkoppeling.
    2. Klik op het logo van de bank waarmee u bankiert. U wordt naar de aanvraagpagina van uw bank geleid.
    3. Volg de aanvraagprocedure van uw bank.

    Binnen 5 werkdagen ontvangt u een activatiecode. Ga in Davilex Club naar het tabblad Internetbankieren, klik in de groep Instellingen op Aanmelden voor directe bankkoppeling en voer de activatiecode in. U kunt voortaan bankafschriften ophalen door in de werkbalk op Importeren > Bankafschriften ophalen via directe bankkoppeling te klikken

    Let op: aan het gebruik van de directe bankkoppeling zijn kosten verbonden. Deze bedragen € 1,- per bankrekening per maand. Daarnaast worden aansluitkosten ad € 12,50 in rekening gebracht.

    Nieuwste versie downloaden

    Als u een abonnement of een Support- en Onderhoudsovereenkomst heeft op Davilex Club, dan kunt u de nieuwste versie altijd downloaden vanaf het Gebruikersportaal.

    Gebruikersportaal
    Om naar het Gebruikersportaal te gaan, klikt u rechtsboven op Login. U kunt Davilex Club downloaden door bij Mijn producten op de downloadlink te klikken.

    Naar Gebruikersportaal

    Contributie berekenen

    Om contributie te kunnen berekenen, moeten leden gekoppeld zijn aan een lidcategorie. In de lidcategorie legt u onder meer de startdatum, contributieperiode en contributiebedrag op. Een lidcategorie voegt u met behulp van een handige wizard die u start door op het tabblad Ledenbeheer in de groep Lidcategorieën op Lidcategorieën te klikken.

    De lidcategorie kunt u eenvoudig koppelen aan één of meerdere leden. Open hiervoor de ledenlijst en selecteer de leden die u wilt koppelen. Houd de CTRL-toets ingedrukt en klik de leden een voor een aan. Opeenvolgende leden in de lijst selecteert u snel door de SHIFT-toets ingedrukt te houden en de eerste en het laatste lid aan te klikken. Klik vervolgens in de groep Ledenbeheer op Lidcategorie koppelen.

    Contributie berekent u vervolgens door in de groep Contributie op Contributieberekeningen te klikken. Start de wizard, selecteer contributiedatum en lidcategorie en klik op Volgende. De contributie wordt nu berekend.

    Incasso-opdracht aanmaken

    Bij het berekenen van contributie worden automatisch incasso-opdrachten aangemaakt voor leden bij wie de betaalwijze Incasso is geselecteerd. De incasso-batch kunt u exporteren naar uw bank. Ga hiervoor naar het tabblad Internetbankieren en klik in de groep Export opdrachten op Incasso-opdrachten. Selecteer de incasso-batch die u aan wilt bieden bij uw bank en klik op Exporteren. Er wordt een bestand aangemaakt dat u kunt importeren in uw bankomgeving.

    Tip: Bij de export heeft u de keuze uit gecomprimeerd of ongecomprimeerde verwerking. Welke optie u kiest, is afhankelijk van het contract dat u met uw bank heeft afgesloten.

    Contributiefacturen e-mailen

    Contributiefacturen kunt u direct vanuit Davilex Club via e-mail versturen. Open de factuurlijst, selecteer de facturen die u wilt versturen en klik in de werkbalk op E-mail factuur. In het venster dat geopend wordt, selecteert u een sjabloon. Geef aan of de facturen definitief gemaakt moeten worden en klik op E-mail.

    Tip: verstuurt u meerdere facturen, dan wordt de gekozen sjabloon toegepast op alle facturen.

    Het onderwerp en de standaardtekst van e-mailberichten kunt u aanpassen in de instellingen. Klik hiervoor linksboven op de Davilex-knop en kies voor Instellingen. Ga vervolgens naar tabblad Administratiebeheer en klik in de groep Instellingen administratie op Facturen. Op de tabbladen E-mail facturen en E-mail aanmaningen kunt u de tekst van de e-mail en de onderwerpregel invoeren.

    Niet verwerkte incasso's opnieuw aanbieden

    Is een incasso door de bank niet uitgevoerd, dan komt dit meestal doordat bij het lid niet het juiste IBAN/BIC is ingevuld of omdat de gegevens onder Incasso-informatie niet correct zijn. Controleer deze gegevens op het tabblad Betaling van het lid-formulier en pas ze waar nodig aan.

    Tip: is de niet verwerkte incasso een eerste in een opvolgende reeks, markeer dan opnieuw de optie Eerste incasso SEPA. Hetzelfde geldt voor een eenmalige incasso.

    Zijn de gegevens correct opgeslagen, dan gaat u naar de lijst Incasso's, selecteert u de niet verwerkte incasso's en klikt u op Genereer incasso-opdracht. U kunt de incasso-batch vervolgens aanbieden bij de bank.

    Administratie splitsen/samenvoegen

    Een Club-administratie kan gesplitst worden in een deel Clubboekhouding en een deel Ledenbeer. Penningmeester en secretaris kunnen zo onafhankelijk van elkaar hun werkzaamheden uitvoeren. De administratie kan vervolgens zonder gegevensverlies weer samengevoegd worden.

    Om een administratie te splitsen, klikt u op het tabblad Clubboekhouding of Ledenbeheer in de groep Administratie op Administratie splitsen en doorloopt u de wizard. Op dezelfde wijze kan de administratie ook weer samengevoegd worden.

    Tip: om van deze optie gebruik te kunnen maken, heeft u twee licenties Davilex Club nodig.

Staat uw vraag er niet tussen?

Staat uw vraag er niet tussen?

Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden in de FAQ? Kijk dan ook eens in de online kennisboom op het Gebruikersportaal. Hier vindt u meer vragen en antwoorden.

Naar het gebruikersportaal

Vragen of advies?

Neem contact op

Wij helpen u graag bij het kiezen van uw juiste oplossing. Heeft u vragen? Neem gerust contact met ons op. Bel 030-6391 555, optie 1, stuur een bericht via WhatsApp (06-55 132 223) of maak gebruik van het contactformulier.

* Verplicht veld

Davilex is onderdeel van de Visma Groep
KVK Nummer: 30185090